A sárgarépa agyserkentő növényként segíthet az iskolásoknak

Most reflektorfénybe kerülhet a sárgarépa, illetve a sárgarépa agyserkentő hatása, mivel itt van az iskolai szezon. Minden szülőt foglalkoztat az a gondolat, hogy a gyermeke minél jobb tanulmányi eredményt érjen el. Ezért most reflektorfénybe kerülhet a sárgarépa, illetve a sárgarépa agyserkentő hatása.

Mozgás, játék és táplálkozás

A tanulmányi eredmény nemcsak (és főként nem) azon múlik, hogy gyermekünket leültessük az íróasztal elé, és reggeltől estig mindent bebiflázzon, amit csak elé rakunk. Tudományos bizonyítékok vannak már rá immár, hogy a tanulási és koncentrációs képességek sporttal, “céltalan” tevékenységekkel (azaz játékkal), szabad levegőn, napfényen való tartózkodással, de még az étrend megfelelő összeállításával is növelhetőek.

“Oslo-reggeli”

Íme egy nagyszerű recept Norvégiából a sárgarépa, mint gyógynövény felhasználásával. 

Norvégiában az egyoldalú hal- és kenyértáplálék, valamint a rossz éghajlati körülmények (kevés napsütés, hosszú tél) miatt az iskolás gyerekek általános egészségi állapota és tanulmányi eredménye mindaddig rossz volt, amíg reggelenként az ún. “Oslo-reggelit” nem fogyasztották.

Íme a recept:

Estétől reggelig zabpelyhet áztattak teljes tejben (laktóz érzékenyek ezt helyettesíthetik kókusztejjel, zabtejjel, tönkölybúza tejjel, rizstejjel) reggel lereszeltek egy-egy sárgarépát, hozzáadták a tejes zabpehelyhez, enyhén felmelegítették és mézzel édesítették.

A tanítás megkezdése előtt fogyasztották a gyerekek ezt a nektárt. E biológiailag értékes reggeli hatására egészségi állapotuk és tanulmányi eredményük gyorsan és jelentősen javult, nem  fáradtak el a tanítás alatt.

Ezzel párhuzamosan Richard Willfort orvos-gyógynövény terapeuta receptje:

Fél csésze tejjel kevert fél csésze sárgarépalé kortyonként elfogyasztva mindenkinek kitűnő ital, élénkíti, erősíti a gondolkozást és könnyen emészthető.

 

Közismert tény, hogy a sárgarépa karotin tartalmánál fogva hozzájárul a szem egészségéhez és véd bizonyos fajta daganatos megbetegedések ellen. Világszerte számos vizsgálat, közöttük olyanok is, melyeket az USA Nemzeti Rákkutató Intézete szponzorál, megerősítik, hogy azoknál az embereknél akik sok sárgarépát esznek, bizonyos típusú rákos megbetegedések ritkábban fordulnak elő.

Ez a védő hatás még ott is megnyilvánul, akik speciális rákkeltő hatásoknak, például nikotinnak, vagy ultraibolya sugárzásnak fokozottan vannak kitéve. A karotin javasolt napi adagja 5000 NE (nemzetközi egység), azonban a rákkutatók azt vallják, hogy a rák rizikójának drámai csökkentéséhez kb. napi 12.500 NE felvételére van szükség. Ezt nem is nehéz elérni, mert egy nagyobb méretű, reszelt, nyers sárgarépa kb. 13.500 egység karotint tartalmaz.

Zsírokat is tartalmazó étrend részeként fogyasztva több karotinhoz juthatunk belőle.

A sárgarépában előfordulhat szervesfoszfor-tartalmú növényvédőszer, melyet a muroklégy ellen használnak. Hámozás és a répa csúcsának levágása e szer maradványainak nagy részét eltávolítja.