Barion Pixel

A tüdő vitaminja étrend-kiegészítő vizsgálata.

Félrevezető, vagy esetleg reményt keltő volt-e az “Air7 tüdő vitaminja” étrend-kiegészítő forgalmazása, marketing tevékenysége.

Akárhogyan is a NÉBIH félrevezetőként jelölte meg, ezért kivonták a forgalomból a készítményt.

 

“A tüdő vitaminja” marketing tevékenysége

 

Szinte nincs Magyarországon olyan ember, aki az elmúlt hónapok során ne találkozott volna az “air7” nevű termékkel.

Ez a nagy ismertség azonban nem feltétlenül azt jelenti, hogy a pozitív eredmények hatására ismerték meg egyre többen, és többen.

A forgalmazó marketing tevékenysége hirtelen jött, nagyon széles körű, átütő, tudatos, és hatásos volt.

Láthattunk a reklámkampányban híres embereket.

Hihetetlen, és óriási sajtó hírverést kapott.

Valamint nem utolsó sorban a cég különböző vállalatok, egészségügyi dolgozók, szakemberek számára nyújtott ingyenesen, ajándékba terméket.

A védekezésben részt vevő egészségügyi dolgozóknak termék adományokat nyújtott a cég, továbbá a termékről a médiában is megjelentek beszámolók közismert egészségügyi szakemberek szereplésével.

Már a megjelenését követően az első hónapokban több száz patikában jelen volt a vitamin.

 

A Covid időszakban indított forgalmazás morális hatása

 

Az talán mindenki számára egyértelmű, hogy a készítmény forgalmazásának időpontja az egyik eddigi legnagyobb járvány idején nem lehetett véletlen.

Egy világméretű, pont a tüdőt támadó vírus megjelenése, majd nem sokkal később egy – állítólag – a tüdő számára gyógyulást, esetleg betegség megelőzést kínáló “a tüdő vitaminja” étrend-kiegészítő készítmény megjelenése mindenesetre átgondolandó kérdéseket vet fel.

Mint fentebb olvashattuk a rendelkezésre álló reklám illetve marketing költségek az egekbe rúghattak, viszont pont ennek köszönhetően a bevételek is túlszárnyaltak minden elképzelést.

Az étrend-kiegészítő termékcsalád értékesítését a koronavírus-járvány aktív szakaszában kezdték meg, a készítmény a patikákban, bioboltokban és interneten is kapható volt.

Az, hogy morálisan egy félrevezető készítmény ilyen időszakban indított reklámozása, forgalmazása elfogadható-e, nos, ezt mindenki egyénileg kell, hogy értékelje.

Mindenesetre egy, a családjában, vagy ismeretségi körben megjelent betegség, esetleg haláleset sokakat vásárlásra késztet ilyen esetben.

Viszont nem mindegy, milyen készítménnyel, termékkel, eszközzel próbálja erősíteni immunrendszerét, menteni egészségét, szerettét valaki.

air7, a tüdő vitaminja

 

A tüdő vitaminja és a NÉBIH álláspontja

 

Közérdekű bejelentést követően a hivatal emberei indítottak teljeskörű ellenőrzést a termék, “a tüdő vitaminja” készítménnyel kapcsolatban.

A vizsgálat során a szakemberek megállapították, hogy az étrend-kiegészítő egyetlen összetevője esetében sem igazolt, hogy az a tüdő egészségét támogatná, különösen egy, a tüdőt érintő járvány idején felmerülő fokozott kockázat esetén.

Mindezeket figyelembe véve a forgalmazót milliós nagyságrendű élelmiszer-ellenőrzési bírság megfizetésére kötelezték.

 

Ebben a különösen nehéz egészségügyi, és gazdasági helyzetben kérünk mindenkit, hogy körültekintően vásároljon termékeket, és törekedjen a megelőzésre, az immunrendszer erősítésre, és szervezete fizikai és lelki szempontból történő erősítésére!

 

 

Forrás: MTI, NÉBIH

 

KATTINTS IDE AZ ÉTREND-KIEGÉSZÍTŐKRŐL SZÓLÓ ANYAG MEGHALLGATÁSÁHOZ!

 

 

 

A szerző

0
    0
    Kosár
    A kosarad üres jelenlegVissza az oldalra