A tüdő vitaminja étrend-kiegészítő vizsgálata.
Félrevezető, vagy esetleg reményt keltő volt-e az “Air7 tüdő vitaminja” étrend-kiegészítő forgalmazása, marketing tevékenysége.
Akárhogyan is a NÉBIH félrevezetőként jelölte meg, ezért kivonták a forgalomból a készítményt.
“A tüdő vitaminja” marketing tevékenysége
Szinte nincs Magyarországon olyan ember, aki az elmúlt hónapok során ne találkozott volna az “air7” nevű termékkel.
Ez a nagy ismertség azonban nem feltétlenül azt jelenti, hogy a pozitív eredmények hatására ismerték meg egyre többen, és többen.
A forgalmazó marketing tevékenysége hirtelen jött, nagyon széles körű, átütő, tudatos, és hatásos volt.
Láthattunk a reklámkampányban híres embereket.
Hihetetlen, és óriási sajtó hírverést kapott.
Valamint nem utolsó sorban a cég különböző vállalatok, egészségügyi dolgozók, szakemberek számára nyújtott ingyenesen, ajándékba terméket.
A védekezésben részt vevő egészségügyi dolgozóknak termék adományokat nyújtott a cég, továbbá a termékről a médiában is megjelentek beszámolók közismert egészségügyi szakemberek szereplésével.
Már a megjelenését követően az első hónapokban több száz patikában jelen volt a vitamin.
A Covid időszakban indított forgalmazás morális hatása
Az talán mindenki számára egyértelmű, hogy a készítmény forgalmazásának időpontja az egyik eddigi legnagyobb járvány idején nem lehetett véletlen.
Egy világméretű, pont a tüdőt támadó vírus megjelenése, majd nem sokkal később egy – állítólag – a tüdő számára gyógyulást, esetleg betegség megelőzést kínáló “a tüdő vitaminja” étrend-kiegészítő készítmény megjelenése mindenesetre átgondolandó kérdéseket vet fel.
Mint fentebb olvashattuk a rendelkezésre álló reklám illetve marketing költségek az egekbe rúghattak, viszont pont ennek köszönhetően a bevételek is túlszárnyaltak minden elképzelést.
Az étrend-kiegészítő termékcsalád értékesítését a koronavírus-járvány aktív szakaszában kezdték meg, a készítmény a patikákban, bioboltokban és interneten is kapható volt.
Az, hogy morálisan egy félrevezető készítmény ilyen időszakban indított reklámozása, forgalmazása elfogadható-e, nos, ezt mindenki egyénileg kell, hogy értékelje.
Mindenesetre egy, a családjában, vagy ismeretségi körben megjelent betegség, esetleg haláleset sokakat vásárlásra késztet ilyen esetben.
Viszont nem mindegy, milyen készítménnyel, termékkel, eszközzel próbálja erősíteni immunrendszerét, menteni egészségét, szerettét valaki.
A tüdő vitaminja és a NÉBIH álláspontja
Közérdekű bejelentést követően a hivatal emberei indítottak teljeskörű ellenőrzést a termék, “a tüdő vitaminja” készítménnyel kapcsolatban.
A vizsgálat során a szakemberek megállapították, hogy az étrend-kiegészítő egyetlen összetevője esetében sem igazolt, hogy az a tüdő egészségét támogatná, különösen egy, a tüdőt érintő járvány idején felmerülő fokozott kockázat esetén.
Mindezeket figyelembe véve a forgalmazót milliós nagyságrendű élelmiszer-ellenőrzési bírság megfizetésére kötelezték.
Ebben a különösen nehéz egészségügyi, és gazdasági helyzetben kérünk mindenkit, hogy körültekintően vásároljon termékeket, és törekedjen a megelőzésre, az immunrendszer erősítésre, és szervezete fizikai és lelki szempontból történő erősítésére!
KATTINTS IDE AZ ÉTREND-KIEGÉSZÍTŐKRŐL SZÓLÓ ANYAG MEGHALLGATÁSÁHOZ!