Mik a JÓ shiatsu masszázs ismérvei? Alapvetően annyi shiatsu van, ahány Mester, illetve ahány gyakorló.

A Mesterek nevei alapján kétfajta shiatsu-t szokásos említeni: a Namikoshi, és a Masunaga (lokai shiatsu) technikákat.

Jelen cikk írója azonban egy sajátságos shiatsu masszázst mutat be, a Sugiyama technikát.

A shiatsu egy ruhán keresztüli, száraz masszázs, ahol az akupresszúrás pontokat nyomjuk, ugyanakkor speciális száraz masszázs technikákat is alkalmazunk.

A korábbi cikkben megismerkedhettünk vele, hogy miért jobbak a száraz masszázs technikák általában, mint az olajosak.

Most nézzük meg, hogy milyen fontos szempontok vannak a száraz masszázs technikáknál.

Az első a nyomófelület

Mielőtt egy masszőr nekiáll a masszázsnak, különféle dolgokat el kell döntenie. Egy gyakorlott masszőrnél ez már rutinból van. De még gyakorlott masszőrnél is részét képezi a masszázsnak és nagyban hozzájárul a masszázs élményhez, amit a kliensnek nyújt. Ez nem azzal kezdődik, hogy kiválasszuk a technikát, hanem előtte más dolgokat is el kell dönteni.

Először tehát a nyomófelületet kell kiválasztani. Melyek lesznek azok a testrészek, amelyekhez hozzáér a masszőr?

Ezek a felületek túlnyomó többségben olyan lágy szövetek, izmok, kötőszövet, melyek feszültséget tárolnak.

A lágy szöveteken kívül meg kell célozni a test belsejét, az ott elhelyezkedő belső szerveket is.

De alapvetően a testfelület az azt a részt jelenti, ahová a masszőr hozzáér a testfelületen.

A testfelületnek a masszőr számára jól elérhető és terhelhető helyen kell lennie.

Ha nem, akkor meg kell mozdítani a klienst a nyugalmi helyzetéből. Az pedig inkább hátrányt jelent, mert nem jó zavarni a klienst a nyugalmi helyzetében.

A nyugalom megőrzése

Egy megnyugodni vágyó embert, annak a testrészeit nem ajánlatos mozgatni. Nem ajánlott arrébb tenni, pakolgatni a lábát, felemelni a karját szükségtelenül csak azért, hogy hozzáférjünk bizonyos dolgokhoz.

Ha ebből sokat csinálunk, az sokat elvesz a masszázs élményből. Ha ilyesmit kell tennünk, akkor ajánlatos azt a masszázs elején megtenni, amikor még nem nyugodott bele a masszázsba. De lehet a masszázs végére is tenni, amikor már „fel akarjuk ébreszteni” a klienset.

A masszázs közben nem ajánlatos a helyzetét megváltoztatni.

Folytatjuk…

HA SZERETNÉL EGY JÓ SHIATSU MASSZŐRT, AKKOR KATTINTS IDE