Mit jelölhetünk úgy, hogy zöld illatok?

A fenntarthatóság, mint cél, nem nevezhető újdonságnak. Sokan ugyanakkor hajlamosak rá úgy tekinteni, mint egy globális érvényű célra, aminek az elérésében főleg a nagy vállalatoknak, ipari létesítményeknek van szerepük.

Ez alapvetően nem is tévedés, ugyanakkor mindegy, mit tesz egy gyár a gyártósorán, vagy egy cég a termelésében, ha a vevői nem nyitottak arra, amit a zöld törekvések érdekében megváltoztat.

Úgyhogy egyéni felelősség is eljutni a zöldebb jövőbe, és ez bizony a parfümök világában is megmutatkozik.

Fenntartható illatok, úgy mégis hogyan?

Egyszerűbb, mint azt a legtöbben gondolnák. A parfümök előállításának számtalan stációja ismert, és ezek megreformálásával már óriási eredmények érhetőek el.

A gyártók egyre többen rádöbbentek arra, hogy ez az út vezet a jövőbe, ezért elkezdtek nyitni a fenntarthatóság irányába.

Az egyik megvalósítási forma a fenntartható csomagolás kitalálása. Még mindig igaz, hogy a világ hulladéktermelésének jelentős részét a csomagolóanyagok adják. Elég csak belegondolni abba, hogy mivel mindent készen vásárolunk, ezért mindenütt halmozódnak a papírok, a műanyagok, a különböző celofánok, amiknek az elfogadható semlegesítése egyrészt teljes mértékben nem lehetséges, másrészt rengeteg pénzt követel.

Egyre népszerűbbek a csomagolóanyagmentes vásárlói terek, ahol az előző üveg konkrétan megtölthető, ezáltal nincsen szükség további szemét gyártására. Akadnak vállalatok, akik ettől a variációtól tartózkodnak, mert aggódnak azon, nehogy minőségi kár érje a terméküket.

Így a csomagolóanyagok milyensége is jelentős változáson ment át, s minden elmozdult az újrahasznosíthatóság irányába, aminek köszönhetően a hulladékok nem terhelik tovább a már amúgy is túlterhelt ökoszisztémát.

Mennyire fontosak a komponensek?

Az alapanyagok milyensége esszenciális kérdés. Nyilván a minőség nem szenvedhet csorbát, mert az bizony jóformán azonnal érzékelhető.

Ugyanakkor a távoli vidékekről nagy nehezen behozott illatok szállítása, tárolása rengeteg pénzt emészt fel. Ráadásul ha csak azon járműveket vesszük alapul, amik egy-egy kör mobilizálásában részt vállalnak, akkor a káros anyag kibocsátásának mértéke eltántorító erejű. Ezért lobbiznak mind többen a közeli helyekről beszerezhető alapanyagok mellett.

A minőség is szorosan kapcsolódik a fenntarthatósághoz?

Így igaz, lévén, ha a megvásárolt parfüm prémium jellemvonásokat testesít meg, akkor az egyet jelent a hosszú távú használhatósággal, ami pedig kevesebb beszerzést von magával. Ez az ökológiai lábnyom csökkentéséért tett erőfeszítés, ami ráadásul mindenkinek a hasznára válik.

Hiszen ki az, aki ne örülne annak, hogy az általa kiszemelt illat hosszú hónapokon át kifogyhatatlannak tűnő erőforrásokkal rendelkezik? Vélhetően senki.

Mindebből egyértelműen kiderül, hogy a környezetvédelem és annak hathatós támogatása, elősegítése nem pusztán globális cél, amibe a „kicsik” nem szólhatnak bele, hanem olyan elhivatottság, ami nap, mint nap, minden egyes háztartásban lendületet adhat és kaphat.

 

 

 

A szerző