Ha július, akkor jöhet a kukorica szezon. Hívhatjuk tengerinek, törökbúzának, a lényeg, hogy mindenki ismeri. Legegyszerűbb simán megfőzve tálalni. Főzésnél ügyeljünk arra, hogy a fedőlevelekkel, illetve a kukoricabajusszal együtt főzzük meg. Amellett, hogy így finomabb lesz az íze, a növény jótékony hatásait is fokozhatjuk. A búza és a rizs után az egyik legelterjedtebb hasznonnövény. Mégis kevesen gondolnak arra, hogy ez a közismert sárga ételnövény egyben gyógyító erővel is rendelkezik.  Lásd ITT.

Gyógyhatású a magja, illetve a kukoricabajusz. Részletesen ITT olvashatsz róla.

A kukoricaliszt kevés rostot tartalmaz, de jó kálium-, valamint megfelelő foszfor-, vas -és tiaminforrás. Mivel gluténmentes, ezért lisztérzékenyek is fogyaszthatják. Durva őrlésű kukoricalisztből készülnek a különféle kásák, az olasz polenta (magyarul: puliszka), a kukoricakenyér, a tortilla, a kukoricamálé (pl. Afrikában). A kukoricaliszt zöméből kukoricaszirupot és invertcukrot állítanak elő, amit az élelmiszeriparban édesítőszerként alkalmaznak. A kukoricakeményítő felhasználható mártások sűrítéséhez, valamint süteményekbe.

Jó étvágyat hozzá!