A kliens számára megfelelő masszázs technika kiválasztása nem mindig egyértelmű, pedig a jó masszázs élmény sokszor ezen múlik.

Ebben a cikkben a shiatsu masszázs technika fortélyait vesszük végig, de érdemes ugyanezeket megfontolni a többi masszázs technikánál is.

Nagyon sok hiba szokott ugyanis itt történni. Általában azok hibáznak, akik iskolából tanulnak, vagy YouTube-ból képezik magukat és nem kapnak teljes útmutatást egy olyan Mestertől, aki ismeri a gyakorlatot, méghozzá olyan gyakorlati szinten, ami már a Mesternek is működött.

Azért szokták elhibázni a technika kiválasztását, mert alapvetően kétfajta masszázs technika létezik:

  1. Ami a masszőrnek jó. Nagyon nagy tudásúnak, kreatívnak tűnik, de a kliens teste ez nem így éli meg. A testnek az a cirkusz és hókuszpókusz, amit a masszőr csinál, az értéktelen.
  2. A kliensnek jó. Letisztult, hozzáértő.

Ebben általában mindenki hibázik először, ami természetes. Ezért fontos, hogy legyen mellettünk egy Mester, aki segít.

Az a jó technikai kiválasztás, ami a kliensnek jó. Ezek általában egyszerű technikák, ránézésre túl egyszerűek, nem vonzóak, ezekből szép videókat nem lehet készíteni.

DE! Ilyen az anyatermészet: egyszerű. Ha jól akarunk masszírozni, akkor a kliens érdekeinek és érzéseinek kell elsőbbséget tulajdonítani.

A technika kiválasztása a helyzettől is függ.

Oldalsó fekvéses technikák

Az oldalsó fekvés az nagyon jó a nyak, a fej és a váll masszírozására.

A nyak oldalán helyezkednek el azok az izmok általában, amiket nagyon sokszor használunk, és ilyenkor oldalfekvésben az felfelé van.

A masszőr ilyenkor könnyen rá tud terhelni testsúllyal.

A fejnél ugyanígy van. Ha a halántékot és az oldalsó részét nyomjuk a fejnek, akkor a fejben is csökkenthető a feszültség elég jól. A fej első részére nem nagyon tudunk nyomni, hacsak nem csinálunk arcmasszázst. Elülső masszázsnál a homlokot tudnánk csak jól megmasszírozni. Oldalsó fekvésben viszont nagyon jól elérjük a fej hátsó részét is és az oldalsó részét is.

A váll azért jó oldalsó fekvésben, mert egészen körbe tudjuk masszírozni és olyan technikákat tudunk kiválasztani, ami a kliensnek a legjobb. A váll egészét a masszázs alatt bele tudjuk nyomni a test belsejébe, tehát a másik vállba, ami a matracon van. Ezáltal a szívet és a tüdőt – mert ugye ezek is izmok – mindet ki tudjuk lazítani.

Helyzet változtatás a masszázs alatt

Ahhoz, hogy jó technikából többet ki tudjunk választani, ahhoz szükséges az, hogy a kliens néha fekvő helyzetet váltson.

Aki végig masszírozza úgy az 1 órát, hogy a kliens hason fekszik, az általában csak bizonyos technikákat tud jól alkalmazni. Azokat, amik háton fekvésből jól elérhetőek.

Azokból is van sok, úgy is lehet jól masszírozni, de hogyha 15-20 percenként a kliens megfordul egy másik pozícióba, akkor abban a pozícióban alkalmazott masszázs technikákkal egy sokkal jobb masszázs élményt tudunk nyújtani a kliensnek. A technika kiválasztása ugyanis valamilyen formában a kliens testhelyzetétől is függ.

Masszázs fajta kiválasztása

A következő amit figyelembe kell venni a technika kiválasztásánál az az, hogy milyen masszázst csinálunk.

Ha sérülést kezelünk akkor olyan módszert kell választani, amitől az elmúlik.

Ha nem sérülést kezelünk, akkor teljesen más a lényege az egésznek és akkor más technikákkal kell dolgozni.

A shiatsu masszázs technika alkalmazásának módja

Egy nyomást többféleképpen lehet alkalmazni.

Lehet egyszerűen: ez az 1 és 3 ütemes alap technika.

Lehet úgy, hogy lágy nyomás alatt a kéz mozog, amennyit a bőr és az izomzat enged anélkül, hogy nagyon megnyúlna.

A kezet lehet csipkedő technikával mozgatni.

Ha sérülést kezelünk például, akkor erős, mély nyomás alatt mozgatjuk a kezünket, amikor fel kell lazítani bizonyos pontokat. Ez esetben csak az, hogy mélyre lemegyünk a testben, az nem biztos, hogy ugyanazt az eredményt képes elérni, mintha a kezünket mozgatjuk és fellazítjuk a testrészt.

Masszázsoknak vannak más elemei is. Vannak a roppantások, amikor helyre kerülnek a csontok.

Vannak a kimozgatásos technikák. Ezek olyan technikák, ahol kimozgatunk bizonyos testrészeket, például a vállkörzés. Ahol nem a roppantás a fontos, csak hogy mozogjon.

Vannak a nyújtások.

Ezeknek a technikáknak mind megvan a rendeltetése és a masszázs rutinon belül a helye. Ha ezeket nem jól alkalmazzuk, akkor tönkre tesszük az élményt a kliens számára.

Pár alapszabály van a fenti technikák alkalmazása során.

Ebből van egy nagyon fontos szabály!

Ne alkalmazzunk olyan technikát, amikor a testet lökdössük!

A roppantás és a nyújtás jobb, ha a masszázs vége felé történik, hogy a már eleget pihent és nyugodott kliens valahogy felébresszük és visszahozzuk ebbe a mindennapi világba. Ha ilyen kimozgatásos technikákat alkalmazunk, ahol mozgatni kell a kezet-lábat, azt jobb az elején, mielőtt a test eléri a legmélyebb pihenést.

Folytatjuk…

 

HA SZERETNÉL EGY JÓ SHIATSU MASSZŐRT, AKKOR KATTINTS IDE