szivVJ

Védjük a szívünket – nem csak a szív világnapján

| 0 comments

A szív és érrendszeri betegségek több áldozatot szednek Magyarországon, mint valamennyi más betegség, baleset és más halálok együttesen. A szív és érrendszeri betegségek jelentős része megelőzhető, elsősorban egészségesebb életmóddal. 2012. szeptember 30.-a a szív világnapja. Ennek alkalmából szentelünk egy cikket annak, hogy hogyan lehet a szív egészségét megőrizni a különféle egyszerű, ámde annál természetesebb módszerekkel.

  1. vitamin, tabletta, kapszulaVitaminok: Megfelelő mennyiségű B6-vitamin, akár táplálkozással, akár étrend-kiegészítőkkel jut a szervezetbe, megelőzheti a szívbetegségeket. A folsavval és a B12-vitaminnal együtt a B6-vitamin segít a szervezetnek a homocisztein (aminosav származék) átalakításában. Ha sok homocisztein van a vérben, az fokozza a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát.
  2. jógaJóga és meditáció: A szív és érrendszeri megbetegedések egyik alapja a stressz. Dean Ornish kaliforniai kutatóorvos azzal döbbentette meg a világot, hogy néhány egyszerű életmódbeli változással csodás javulást idézett elő a szívbetegeknél. Ennek az egyik alapja volt a jóga és a meditáció. A másik pedig az:
  3. Alacsony zsírtartalmú vegetáriánus étrend: Ennél a diétánál az energiabevitelnek csak a 10 %-a származhat zsírokból.
  4. Lelki tényezők: Dr. Ornish kísérleteivel bebizonyította, hogy a szívbetegségek kialakulásánál a lelki tényezőknek milyen fontos szerepe van. Ez a téma egy külön cikket is megér, elöljáróban csak annyit, hogy dr. Ornish laboratóriumi körülmények között tartott nyulakat, melyek hasonló genetikai tulajdonságokkal rendelkeztek, ugyanazt ették, és ugyanannyit mozogtak, mégis az egyik csoportban 60 %-kal alacsonyabb volt a szívroham előfordulása, mint a másikban. Kiderült, hogy azok a nyulak voltak egészségesebbek, melyekhez a gondozó személyzet jobban hozzáférhetett, azaz simogathatta, babusgathatta etetés közben. A szeretet, úgy látszik, hogy életmentő hatású.:)
  5. Testmozgás: A testmozgás fontosságát a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében már számos tanulmány bebizonyította. Ennek hatására léteznek ún. kardio edzések is.
  6. sziv_zoldsegGyógyító zöldségek: Napi 3 adag zöldséggel máris sokat tehetünk a szívinfarktus és a stroke megelőzésében. Az egyik legjobb zöldség erre a paradicsom, mely gamma-amino-vajsavat tartalmaz (GABA). A paradicsomban és más leveszöldségben található GABA csökkenti a vérnyomást és javítja a szívműködést. Együnk tehát sok minestrone, vagy csak simán paradicsom levest. (A minestrone leves olasz zöldségleves, a lényeg, hogy minden fellelhető zöldséget beledarabolunk. fontos alapanyaga a szárzeller és a paradicsom, de e mellé mehet bele fokhagyma, vöröshagyma, sárgarépa is. Élvezze ezt a gyógynövénykoktélt!). A fokhagyma, a vöröshagyma, a gyömbér, és a csípős paprika vérrög gátló hatású anyagokat tartalmaz, e mellett a fokhagyma és a vöröshagyma a koleszterinszintet is kedvezően befolyásolja. A fentieken kívül olyan koleszterinszintet csökkentő zöldségekkel is gazdagíthatja a gyógyító levesét, mint az articsóka, a padlizsán, az árpa, a bab és a spenót. A gyógyító levest érdemes olyan zöldségekkel is gazdagítani, melyek sok glutationt tartalmaznak, mely egy igen hatékony antioxidáns vegyület. Az antioxidánsok segítenek megakadályozni a koszorúerek falán felhalmozódó zsíros lerakódások, az ún. plakkok képződését. Gyógyhatásúnak tekinthető mennyiséget találhat belőle a spárgában, a brokkoliban, a káposztában, a karfiolban, a burgonyában, a paradicsomban. Ha hetente néhány húsos, vagy sajtos ételt erre a finom paradicsomos zöldséglevesre cserél, mintegy 20 %-kal csökkentheti a szívinfarktus kockázatát.

Láthattuk tehát, hogy a fenti módszerekkel és a zöldségekkel megelőzhető a szívbetegségek kialakulása. A legközelebbi cikkünkben arról írok, hogy mely további gyógynövények segíthetnek a szívbetegségek kezelésében.

Jó egészséget kívánunk!

További szívbetegséggel kapcsolatos cikket ITT olvashattok.

HASONLÓ CIKKEK, KATTINTS A TOVÁBBI INFORMÁCIÓÉRT!

Vélemény, hozzászólás?

Required fields are marked *.


 

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

Az uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez weboldal ún. "cookie"-kat, vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen file-ok, amelyet a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve, ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás

Read previous post:
Dió és mogyoró a koleszterinszint csökkentésére

Míg a dió levelet gyógyászati célokra augusztusban gyűjthetjük, addig a dió termése szeptember végén érik be. Ne felejtsük el ezeket...

Close