Csontritkulásra AMARÁNT magot

| 0 comments

Október 20.-a a csontritkulás világnapja, ez alkalomból tesszük közzé ezt a cikket a csontritkulás természetes kezelési módjairól.

A csontritkulás, vagy más néven oszteoporózis (ostheoprosis) – elsősorban – a kalcium hiányára vezethető vissza, amelyet több életmódbeli és alkati tényező is befolyásol. Életmódbeli például a napfény hiánya, vagy az ülőmunka, sport és mozgás hiánya, alkati elsősorban a genetikai (öröklött) tényezők együttese. Kimutatták például, hogy egyrészt a kor növekedésével a csontritkulás előfordulása is nő. Másrészt a csontritkulás szignifikánsan több nőt érint, mint férfit. A vékony, törékeny testalkatú nők a legveszélyeztetettebbek. A tünetei lehetnek: deréktáji fájdalom, testmagasság-csökkenés, hajlott testtartás, púpos hát. Az elesés gyakran jár csonttöréssel – különösen a csípőcsont törésével. A kalcium hiánya mellett az egyéb ásványi anyagok és nyomelemek (így például a foszfor, a magnézium, a bór, a cink, a D-vitamin és az A-vitamin (béta-karotin)) fogyasztása is szükséges. Enélkül ugyanis a kalcium vagy nem szívódik fel kellőképpen, vagy a szervezet ásványianyag-egyensúlya megbomolhat a túlzott kalcium bevitel miatt. A legjobb, ha a kalciumot élelmiszerrel visszük be. Ilyenek:

    1. alacsony zsírtartalmú tejtermékek,
    2. brokkoli,
    3. tofu,
    4. leveleskel,
    5. hüvelyesek (bab, lencse, borsó, sárgaborsó stb…),
    6. konzervhal,
    7. olajos magvak, így különösen a
    8. szezámmag.

Az emberek rohanó életmódja a legtöbb esetben nem teszi lehetővé, hogy az élelmüket megfelelően összeállítsák. E miatt szükséges lehet az étrend-kiegészítők szedése. A kalciumos étrend-kiegészítők szedésénél különös figyelmet kell arra fordítani, hogy étkezések között szedjük, mivel ez zavarja a lehető legkevésbé a vasfelszívódást. Az étrend-kiegészítők szedése alapvetően nem kifogásolható. Mégis jó lenne, ha mindenki igyekezne legalább a kalcium szükségletének egy részét az ételeiből beszerezni. Több olyan vélemény is létezik, hogy a fehérjedús táplálkozás, a mértéktelen húsfogyasztás elősegíti a csontokból a kalciumvesztést. A csontritkulásban szenvedők a napi húsfogyasztásukat kb. 1 kis csirkemellre mérsékeljék (beleértve a felvágottakat, a húslevesben lévő fehérjéket és minden egyebet). Segíthetnek a gyógynövények is. Sok olyan növény van, amely kifejezetten étel-gyógyszer, illetve gyógynövény. Erről bővebben itt olvashatsz: A csontritkulás kezelése gyógynövényekkel.

Miután végigvettük, hogy mely ételek tartalmaznak a legtöbb kalciumot, ismerkedjünk meg a legmagasabb kalcium tartalmú gyógynövénnyel, az AMARÁNT-MAGGAL.

Amaránt (disznóparéj, Amaranthus fajok): A disznóparéj az egyik legjobb kalciumforrásunk a zöldségfélék között, szárazanyagtartalomra számítva 5,3 % kalciumot tartalmaz. Egy kis adag (kb. 10 g) párolt disznóparéj levélben 500 mg kalcium található!!!

A felsorolás szerint csökkenő mennyiségben tartalmaznak még kalciumot: amerikai libatop, lóbab, vízitorma, édesgyökér, majoránna, csombor, vöröshere hajtás, kakukkfű, kínai kel, bazsalikom, zellermag, gyermekláncfű és kövérporcsin.

További csontritkulással kapcsolatos cikket itt olvashatsz: CIKK

HASONLÓ CIKKEK, KATTINTS A TOVÁBBI INFORMÁCIÓÉRT!

Vélemény, hozzászólás?

Required fields are marked *.


 

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

Az uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez weboldal ún. "cookie"-kat, vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen file-ok, amelyet a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve, ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás

Read previous post:
Gyógyító üzenet

A mai gyógyító üzenet: "Nem a világot kell megváltoztatnunk, hanem a saját szemléletmódunkat." Rüdiger Dahlke

Close